Módszereink

Higgy Magadban!

Célunk, hogy minden gyermek felismerje szunnyadó vagy éppen aktív egyéni , sajátos képességeit, amivel bármire képes lehet . Ezeket szeretnénk mindenkiben erősíteni és bátorítani a diákokat, hogy használják, alkalmazzák , hiszen ha az ember ismeri a saját képességeit, tudja mire képes, az óriási önbizalmat ad és ebből adódóan lehetősége lesz az életében minden célját megvalósítani.

Pozitív pszichológia

A pozitív pszichológia az érett, egészséges emberekkel való foglalkozást, az önkiteljesedés elősegítését és az erősségek fejlesztését helyezi a középpontba.
A pozitív pszichológusok azt kutatják, hogyan találhatnak és táplálhatnak zseniket és tehetségeket, és hogyan tehetik a normális életet még teljesebbé.
Ezt az irányvonalat képviseljük mi is. Akár gyerek, akár felnőtt valaki, mindenkiben van olyan értékes tulajdonság, képesség, melyet nem kell már megtanulnia.
Ezeket a képességeket vagy tudja magáról az ember, vagy ki kell ásni a mélyből. Ha már előkerült és tudatosítja magában, akkor ha kihívással néz szembe, ezt a képességét előveheti, alkalmazhatja, így számos sikert érhet el az életében.
Erre épül a pozitív pszichológia. Nem a múltat elemezgeti, hanem meg kell látni, hogy mi van most és hogyan lehet ebből építkezni. Ehhez mindenkinek megvannak a saját erőforrásai, azokat kell elővenni, erősíteni és használni.

Élményalapú oktatás

A képhez tartozó alt jellemző üres; siker-1.jpg a fájlnév

“A flow az a jelenség, amikor annyira feloldódunk egy tevékenységben, hogy minden más eltörpül mellette, az élmény maga lesz olyan élvezetes, hogy a tevékenységet bármi áron folytatni akarjuk, pusztán magáért”
Csíkszentmihályi Mihály

A tanulás egyik alappillére a szándék. Ha ez hiányzik és nem akarunk tanulni, akkor nem is fogjuk megtanulni azt, amit meg kell. Az élményalalpú tanulás lényege, hogy a gyerekek könnyedén tanuljanak, amit úgy lehet igazán elérni, ha mindenkit a saját képességei szerint engedünk alkotni, így az alkotásba belefeledkezve játszva tanulhatnak meg bármit. Hiszen, ha valaki szeret csinálni valamit, akkor a munkát nem munkának, hanem kihívásnak tekinti, a nehézségek inspirációra serkentik az agyát nem pedig feladásra, és tudja, hogy a kívánt eredmény, vagy megoldás örömmel és büszkeséggel fogja eltölteni. A játszva tanulás így egy igazi kalanddá válhat és a megtanult dolgot érteni is fogják a gyerekek.

Értő tanulás

Ez azt jelenti, hogy nem bemagolunk valamit, hanem értjük is, amiről tanulunk. Ennek feltétele pedig a tanulás másik alappillére, ez pedig a figyelem, koncentrálás. Ha az ember ott van, jelen van abban a feladatban amit éppen csinál, akkor képes felismerni azt, ha valamit nem ért. A nem értésnek több oka is lehet: vagy nem értünk pontosan egy szót, vagy kifejezést a tanulandó dologban (ilyenkor szótárban meg kell nézni a szó valódi jelentését és letisztázni magunkban), vagy éppenséggel nem tudjuk elképzelni azt a dolgot amiről tanulunk. Ilyenkor a legjobb az, ha úgynevezett “tömeget” szerzünk róla, például keresünk a neten arról a dologról képeket, videókat. Azért fontos a figyelem, hogy a meg nem értésünket azonnal észrevegyük magunkon és kezelni tudjuk. Az önálló felkészülésnek, tanulásnak alapfeltétele ez a módszer. Nálunk megtanulják a gyerekek az értő tanulást, mert csak az marad meg az agyukban amit értenek is, a betanult, szóról-szóra bebiflázott dolgokat elfejtik, azoktól nem lesznek okosak.

Internetes tanulás

Nálunk alapvető a laptopok, számítógépek, táblagépek, okostelefonok használata. Óriási lehetőség van az internetben, ezeket tudni kell hasznosan kihasználni. A gyerekek bárminek utána tudnak nézni, fel tudják használni a céljaikhoz akár egy projektnél, vagy egyéni kutatómunkáknál. Kiegészíthetik a tudásukat képek, videók, filmek nézésével.

Projektmódszer

Ez az a módszer, amikor a gyerekek önállóan, vagy csoportban sok-sok különböző nézőpontból vizsgálnak meg egy feladatot. Megállapítják, hogy mi a céljuk, megtervezik a lehetséges útvonalakat, kiosztják egymás között a munkát, majd az eredményeket közösen összegzik. Ez a módszer együttműködésre tanítja őket, egymás nézőpontjainak elfogadására és saját nézőpontjaik kifejtésére. Segíti az érvelőképességet, a csapatmunkát.

csapatmunka

Felfedezéses tanulás

A hagyományos frontális oktatással ellentétben, ( mikor a tanár az osztály előtt áll, beszél, a tanulók pedig hallgatják) mi arra bíztatjuk a gyerekeket, hogy tanulják meg önállóan felfedezni a világot, ne azt várják, hogy valaki majd elmondja mi hogyan van, hanem a tanulandó, vagy ismeretlen dolgokat mindig úgy közelítsék meg, hogy ez hogyan lehet a hasznomra? Mit kell ebből nekem megértenem? Az ilyenfajta hozzáállás arra serkenti az agyat, hogy keresse a megoldásokat, így a gyerekek nem csak passzívan ülnek és figyelnek, hanem aktívan bevonódnak a tanulásba.